Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
268.21 --- #GBIB:IDGP --- godsdienst --- kinderen --- religieuze opvoeding --- 433.2 --- Geloven-Denken --- Catechese ; kleuteronderwijs --- Geloofsleven ; jeugd --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Religieuze opvoeding --- catechese: didactiek lagere school --- 235.0 --- geloof --- God --- vragen van kinderen --- 268.21 Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- morele en religieuze opvoeding --- Didactics of religion
Choose an application
Samuel ondersteunt de geloofsopvoeding van jongeren op een actieve en eigentijdse manier. Het tijdschrift verschijnt 6 keer per jaar en werkt telkens rond een bijbelverhaal dat vanuit een actuele invalshoek wordt benaderd. Samuel is kleurrijk, aantrekkelijk en perfect afgestemd op de leefwereld van hedendaagse jongeren. Ideaal voor catechese, voorbereiding van het vormsel of voor in de klas! In elk nummer vindt u: > een herkenbaar thema > een bijbelverhaal met verklarende en actualiserende verwerkingsopdrachten > boeiende activiteiten en spelletjes bij het thema > een bezinnende tekst of een gebed over het thema > openheid op de wereld en op andere culturen > bijlage met extra didactische ondersteuning (PLUS).
Périodiques --- Tijdschriften --- C3 --- godsdienst --- onderwijs --- lager onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- Godsdienst en kinderen --- 478.6 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Godsdienst; ba.o. --- catechese --- Kunst en cultuur --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Periodicals --- Godsdienst --- tijdschriften --- basisonderwijs --- Christian religion --- Didactics of primary education --- tijdschriften. --- basisonderwijs. --- Tijdschriften. --- Basisonderwijs. --- Godsdienst; ba.o --- Christelijke godsdienst --- Didactiek van het lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding geloof en fillosofie --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
Bible --- SO (secundair onderwijs) --- bijbel --- kinderbijbels --- lager onderwijs --- Bijbel --- Nieuwe Testament --- Kinderbijbels --- 268.712 --- #GGSB: Bijbel (kinder) --- #GOSA:I.NT.Alg.O --- #gsdb1 --- #GBIB:SMM --- bijbelbewerking --- Nieuw Testament --- illustraties (x) --- christendom --- geloof --- jongeren --- kinderbijbel --- nieuwe testament --- bijbelbewerkingen --- bijbels --- 227.1 --- 221 --- Basisonderwijs --- Bijbelverhalen --- 222 --- 225 )* NIEUW TESTAMENT --- bijbelverhalen --- bijbel : n.t. (ler) --- 228 --- Bijbelverhalen ; Nieuwe Testament --- 478.63 --- Bijbelverhalen voor kinderen --- 268.712 Kinderbijbels --- nieuwe testament - uitgaven en bewerkingen --- Bijbeluitgaven --- Bijbelbewerkingen --- #GROL:SEMI-268.71 --- Bijbelverhalen ; basisonderwijs --- Bijbelverhalen ; kinderen --- #GROL:SEMI-KC --- C1 --- Kerken en religie --- Godsdienst --- N.T. ; uitgaven en bewerkingen --- Jeunesse--Vie religieuse --- Jeugd--Godsdienstig leven --- Vanaf 10 jaar --- Vanaf 6 jaar --- Bijbel. Oud Testament --- Bible. Ancien Testament --- Didactics of religion --- jeugdbijbel --- Kinderbijbel --- Jeugdbijbel --- 080149.jpg --- Bijbel (kinder)
Choose an application
De auteur zoekt onder welke voorwaarden het christelijke verhaal nog toekomst heeft. Hij houdt een pleidooi om van 'de grote verhaal'-structuur af te stappen mp een open christelijk verhaal te ontwikkelen. (Bron: covertekt)
Christianity and other religions. --- Postmodernism --- Tradition (Theology). --- Religious aspects --- Christianity. --- Tradition (Theology) --- Christian pastoral theology --- Christian dogmatics --- Christianity and other religions --- 230*705 --- 239*01 --- modernisering --- theologie --- toekomst --- 232.9 --- christendom : toekomst (ler) --- 24 --- Christelijk geloof --- Christendom --- 231 --- Academic collection --- #gsdb3 --- 231.742.1 --- Authority --- Christianity --- Syncretism (Christianity) --- Religions --- 231.742.1 Openbaring en traditie --- Openbaring en traditie --- 230*705 Post-moderne theologie. Postmoderne theologie --- Post-moderne theologie. Postmoderne theologie --- Post-modernism --- Postmodernism (Philosophy) --- Arts, Modern --- Avant-garde (Aesthetics) --- Modernism (Art) --- Philosophy, Modern --- Post-postmodernism --- Religious aspects&delete& --- Inleiding tot de theologie --- Relations --- History --- 232 --- christendom --- christendom - geloofsleer en ethiek --- 20e eeuw --- Geloofsleer --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Fundamentele theologie --- #GGSB: Secularisatie --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Dogmatiek --- Fundamentele theologie --- Secularisatie --- Postmodernism - Religious aspects - Christianity.
Choose an application
Dit gebedenboek wil in de eerste plaats een hulp zijn om samen met kleuters (3 tot 5 jaar) in de klas of in het gezin te bidden. Uitgaande van hun eigen ervaringen in hun nog kleine, beschermde wereld, hun gevoelens en relaties, en van het burgerlijke en kerkelijke jaar, is Even stil een dankbaar en handig instrument om kleuters te begeleiden in hun prille geloof.
Didactics of religion --- Didactics of Kindergarten --- Christian special devotions --- AVI 6 (doelgroep) --- religieuze opvoeding --- AVI 8 (doelgroep) --- jeugd --- kindergebeden --- gebeden --- Christian spirituality --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- jeugdliteratuur --- gebedenboek --- kinderen --- godsdienstige lectuur --- katholicisme --- 245.8 --- 245.1 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Advent --- Allerzielen --- Bang zijn --- Boosheid --- Carnaval --- Doopsel --- Driekoningen --- Eenzaamheid --- Eerste communie --- Gebeden --- Geboorte --- Gezin --- Godsdienstonderwijs --- Grootouders --- Herfst --- Huisdieren --- Kerstmis --- Lente --- Moederdag --- Nieuwjaar --- Oorlog --- Pasen --- Pesten --- Pinksteren --- Reizen --- Schoolfeesten --- Sint-Maarten (heilige) --- Toetsen --- Vaderdag --- Vakantie --- Vasten --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Vriendschap --- Winter --- Ziek zijn --- 243 )* GEBEDEN --- nieuwjaar --- driekoningen --- lichtmis --- carnaval --- aswoensdag --- Broederlijk Delen --- palmzondag --- Witte Donderdag --- stille zaterdag --- Goede Vrijdag --- pasen --- eerste communie --- doopsel --- 478.67 --- Gebeden : dagelijks leven --- Gebeden : kinderen --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- katholicisme - stichtelijke lectuur --- Ascese - Gebed - Meditatie --- (zie ook: Angst) --- bidden --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 8+ --- Baby's --- Bidden --- Broers en zussen --- Dieren --- Echtscheiding --- Geloof --- Honger --- Jaloersheid --- Kinderen --- Koningshuis --- Natuur --- Ruzie --- Schoolreizen --- Spelen --- Trouwen --- verjaardag --- Goede week --- oorlog --- gebeden: lagere school --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- (zie ook: Conflicten) --- Eten --- Familie --- Ik en de anderen --- Kleuren --- Kleuters --- Licht en donker --- Logeren --- Regen --- Schooljaar --- Sinterklaas --- Sneeuw --- Tellen --- Treinen --- Zwemmen --- advent --- allerzielen --- communie --- familie --- grootouders --- kerstboom --- moederdag --- kerstmis --- sinterklaas --- vaderdag --- Bidden ; kleuteronderwijs --- Catechese ; kleuteronderwijs --- Religieuze opvoeding ; kleuteronderwijs --- kleuterschool: gebeden --- (zie ook: Anders zijn) --- 3-5 jr --- gebed (ler) --- kinderen 3e graad --- Kindergebeden --- Gebed --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kindergebed
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|